Första värvningen klar!

Inför 2022 har Degerfors IF skrivit avtal med Marcus Birro, som kommer förstärka truppen på kommunikationssidan. Genom poddar, artiklar och livematerial kommer han försöka fånga Stora Vallas själ och det som händer på och runt plan.

– ”Vi är väldigt glada att få inleda ett samarbete med Marcus och hoppas denna satsning visar att vi förstått hur viktigt det är att nå ut. Under de senaste åren har vi fått uppleva kraften i bra kommunikation och vad den kan göra. Nu tar vi nästa steg och utökar den biten för att nå nya grupper”, säger Degerfors Ifs ordförande Fredrik Rakar.

– Det är en stor ära för mig att få arbeta med Degerfors. Under rätt lång tid har jag läst på, lyssnat och lärt mig en hel del om klubben, om bygden, om historien runt laget. Att få vara en del av Degerfors 2022 och vara med om att ge en poetisk blick på fenomenet Degerfors, är något jag verkligen längtar efter att få göra”, fyller Marcus Birro i.

Degerfors IF kommer att bygga upp ett team kring kommunikation för att möta upp de nya behov som finns när klubben växer, har fler partners, medlemmar och aktiva än tidigare. Fler värvningar kommer göras enligt styrelsebeslut och kommunikationsplan som tas fram inför nästa säsong.

Marcus Birro har gett ut 23 böcker, blivit tilldelad Dan Andersson Priset och två Guldsköldar som Sveriges bästa sportjournalist. Han är även programledare för Studio Allsvenskan och i dagarna aktuell med Lasse Berghagens självbiografi.