Förlust på Grönpepparparkens IP

I fredags var det dags för derby mellan Degerfors IF och Örebro SK. Det var en stark trupp som begav sig till Grönpepparparkens IP för att inta planen. När matchen blåstes igång höll Degerfors det största bollinnehavet under matchens första 15 minuter, sedan kom Örebro ikapp och visade sig så starka som tränare Petter Toivonen sedan innan förutspått.

I den 16 matchminuten gjorde Örebro 1-0 och Degerfors hamnade i underläge och fick jaga boll mycket. Trots detta håller Degerfors ett bra samspel och jobbar för varandra, men i minut 44 utökar Örebro ledningen till 2-0.

I andra halvlek ges flera målchanser för Degerfors, men det räcker inte hela vägen för göra någon reducering. När matchen är över är ställningen oförändrad och Örebro får ta med sig tre poäng.

– Jag tycker att vi gör en bra match där vi jobbar tillsammans som ett lag, tyvärr räcker det inte hela vägen, säger lagkaptenen Kathlene Fernström.

”Ska göra första målet”

– Vi gör en jättebra insats men hamnar tyvärr i underläge tidigt. Inför nästa match tar vi med oss att vi ska göra första målet så att vi slipper jobba i uppförsbacke, avslutar tränare Petter Toivonen.

Nästa match spelas lördag 27 maj klockan 16:00 mot Västerås BK på hemmaplan.