Förlust mot Sturehov i årets första bortamatch

Under söndagen begav sig damerna till Örebro och Sörbyvallen, för att möta IK Sturehov i försäsongens första bortamatch. Degerfors genomförde en bra första halvlek men lyckades inte riktigt stå emot i andra. Matchen slutade 2-0 till hemmalaget.

Efter en bra första halvlek, som bjöd på utmärkt presspel från Degerfors sida, tappar laget fokus under matchens sista 45 minuter och åker på två kontringsmål. Degerfors lyckas inte hämta in underläget och resultatet 2-0 står sig matchen ut.

Tränare Petter Toivonen om matchen

– En bra första halvlek, men en sämre andra där IK Sturehov visade sig vara starkare. Vi tar med oss presspelet från första halvlek som fungerade utmärkt. Det vi behöver utveckla är duellspelet och att skapa oss fler målchanser.

Kathelene Fernström ser positivt på lagets insats

– Vi gör en stark första halvlek där vi sätter försvarsspelet väldigt bra. Passningsspelet sitter bättre än föregående matcher och vi får till de saker som vi övat på under träningarna, vilket känns bra.

Vad tar ni med er inför nästa veckas match?

– Att sätta duellspelet bättre och fortsätta jobba för att hålla laget tight på planen, avslutar Fernström