För att varje självmord är ett för mycket

På lördag tar Degerfors herrar emot Mjällby AIF på Stora Valla (avspark 15:00). Efter den matchen gästas damerna av Malungs IF på samma arena (avspark 18:00). I samband med den här fotbollsdagen kommer vi även uppmärksamma föreningens samarbete med Suicide Zero.

Suicide Zero är en ideell organisation som sedan 2013 arbetar för att radikalt minska självmorden i Sverige. Varje år tar nära 1500 människor sina liv. Det är fyra om dagen. I statistiken döljer sig föräldrar, syskon, barn, grannar, kollegor och vänner. Tiotusentals får varje år beskedet att någon de känner tagit sitt liv. Varje självmord är ett för mycket.

På lördag kommer Suicide Zero vara på plats på Stora Valla för att sprida information och sälja specialdesignade Suicide Zero-armband i Degerfors Idrottsförenings färger. Dessutom kommer spelarna i herrlaget värma upp i speciella tröjor med Suicide Zeros budskap.

Vill du stötta Suicide Zeros arbete för att minska självmorden kan du swisha en gåva till: 90 03 989. Skriv gärna Degerfors IF i kommentaren.