Fin insats av herrarna när man kryssade mot Elfsborg

Degerfors IF stod för en godkänd insats i den näst sista försäsongsmatchen mot Elfsborg. Alexander Bernhardsson gav hemmalaget ledningen redan i den andra minuten, men därefter handlade det mesta om Degerfors i den första halvleken. I den andra halvlek tog Elfsborg över taktpinnen och stod för det mesta efter att Damjan Pavlovic slagit in kvitteringen i den 53:e matchminuten. 1-1 stod sig sedan matchen ut och det fanns både bra saker och en del att slipa på, för herrarna att ta med sig hem från Borås.

Höjdpunkter

Tränare Andreas Holmberg efter matchen

– Vi gör en bra match mot ett bra lag. Jag tycker att vi driver stora delar av första halvlek och i andra halvlek blir det lite väl mycket spel på egen planhalva. Vi vill flytta upp spelet och spela mer på deras planhalva och vi bjuder dem på några lägen. Överlag så är jag nöjd med prestationen.

– Vi kommer fel i försvarsspelet vid deras 1-0-mål. Det behöver vi ju titta på så att vi inte gör det när vi är högt uppe och låser insparkar. Några gånger kommer vi fel och det måste vi arbeta med. Men jag tycker överlag att när vi är samlade i vårt försvarsspel så gör vi det bra.

Hur tycker du att Fortune Basseys första 45 minuter i laget såg ut?

– Han hade ju inte så mycket boll och blev inte så involverad som vi ville. Det är svårt att göra sina första 45 minuter, man har inga relationer eller liknande med de andra spelarna men det kommer mer och mer. Han har varit bra på träningarna och det ska bli kul att följa honom. Han kommer att bli en jobbig forward att möta för motståndarna.

IF Elfsborg – Degerfors IF

Mål: Alexander Bernhardsson 1-0 (2′) och Damjan Pavlovic 1-1 (53′)

Varningar Degerfors: Diego Campos (79′)

Startelva: Rossbach – Wallin (ut 67′), Korac, Ohlsson – Bouzaiene, Pavlovic, Gravius, Mammar – Örqvist (ut 46′), Vukojevic (ut 46′), Campos (ut 82′).

Ersättare: Olsson, Sabetkar (in 67′), Bassey (in 46′), Lindgren (in 82′), Ljungberg, Salmon (in 46′), Hedén Lindskog, Ilunga, Bichis.

Domare: Granit Maqedonci