Evenemangsinformation: IFK Norrköping hemma

Det fanns inte mycket positivt att ta med från matchen mot IFK Göteborg och nu kan det bara bli bättre. Redan imorgon väntar ny match för Degerfors IF hemma på Stora Valla och för motståndet står klassiska IFK Norrköping. Avsparkstiden som gäller är kl. 19:00. Varmt välkommen!

Avspark: Måndag den 8 maj kl. 19:00 på Stora Valla.

Biljetter: Hittar du via den här länken (öppnas i ny flik).

Truppen: Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Sean Sabetkar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Dijan Vukojevic, Christos Gravius, Erik Lindell, Fortune Bassey, Seid Korać, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Jonas Olsson och Damjan Pavlovic.

Skador/avstängda/utanför truppen: Carl Ljungberg, Alexander Hedén Lindskog, Depi Ilunga, Filip Järlesand och Nikola Djurdjic.

Entréerna öppnar 90 minuter innan avspark

Det blir strålande sol och värme på Stora Valla imorgon. Förutsättningarna för en trivsam kväll på Stora Valla är perfekta. Du är varmt välkommen redan kl. 17:30 för att njuta av någonting gott att äta eller dricka i solen. Den här gången blir det ingen livemusik, men det blir trevligt ändå.

Matchens vara: Halsduk för 149 kr

Sommaren har inte riktigt kommit och ingen accessoar gör sig bättre i vårvädret än en halsduk. Titta in i souvenirboden och köp din halsduk för endast 149 kr. Självklart är lagret påfyllt med massor av andra souvenirer också.

Lava är på plats

Vår fantastiska maskot Lava finns på plats på Stora Valla innan matchen och i halvtid. Kom gärna och säg hej och ta en bild eller två!

TV-sändning

Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken (öppnas i ny flik) så går en del av avgiften till Degerfors IF.