Evenemangsinformation Degerfors IF – Örebro SK

Ikväll spelar damerna derby mot Örebro SK hemma på Stora Valla. Degerfors har haft det tufft på senare tid och kommer till matchen med fem raka förluster i ryggen medan Örebro har idel vinster i bagaget. Ett trendbrott vore att föredra för damerna, även om det är väldigt långt ner till bottenstriden.

Ikväll är Lava på plats för att underhålla de små supportrarna, souvenirboden är öppen och Intersport håller i ett sponsorevent. Före och under matchen sker mat- och alkoholservering i Nätverkstältet som är öppet från 18:00. Endast anmälda gäster får tillgång till Nätverkstältet. Det finns lasagne och vegetariska alternativ att förtära. Maten kostar 90 kr.

Avspark: Fredag den 15 september på Stora Valla kl. 19:00 (entréerna öppnar 18:00).

Biljetter: Köps i entrén, 60 kr.

TV-sändning: Nerikes Allehanda sänder matchen. Klicka på den här länken för att komma till sändningen.

Truppen

Huvudtränare Petter Toivonen mönstrar följande trupp i kvällens match: Anna Zander, Ida Mattsson, Olivia Neander, Kathlene Fernström, Emma Jansson, Jessica Karlsson, Sara Sandberg, Maja Edlund, Erica Ericsson, Mimmie Sundén, Izabell Johansson, Lydia Vaggelyr, Ida Henriksson, Emma Tryggvesson, Elin Lindbäck, Jessica Edvardsson och Moa Ivansson.