Evenemangsinformation Degerfors IF – Hammarby IF

På torsdag tar vi emot Hammarby i den 18:e (!) omgången av Allsvenskan. Matchen skulle egentligen ägt rum i augusti, men eftersom det krockar med Hammarbys kvalspel till Uefa Europa Conference League så har matchen flyttats. Precis som mot AIK i lördags senast så ställer Bosna till med fest i Kanadaskogen, där det finns mat, dryck och trevligheter från kl. 16:00 och framåt. Varmt välkommen på ännu en folkfest.

Avspark: Torsdag den 25 maj kl. 19:00 på Stora Valla.

BiljetterHittar du via den här länken (öppnas i ny flik).

Vi tackar av Sean Sabetkar

Hammarby hemma blir Seans sista match i Degerfors IF innan han ger sig iväg på nya äventyr. Kom till Stora Valla och var med och ge honom en fin avtackning.

Ladda upp i Kanadaskogen

Degerfors IF och Bosna bjuder in till fest innan matchen! Från klockan 16:00 är du varmt välkommen till Kanadaskogen för att ladda upp. Förutom trevligt umgänge, så finns det även gott om god mat och dryck.

Mat från Julins Backyard Barbecue

Ladda upp med någonting RIKTIGT gott inför matchen. På plats i Kanadaskogen är inga mindre är Julins Backyard BBQ som serverar autentisk Texas barbecue i världsklass. Menyn hittar du här.

Livemusik på Stora Valla

Klockan 17:30 öppnar entréerna till Stora Valla. Du som hellre vill ladda upp inne på arenan är hjärtligt välkommen till Vallabaren, där det som vanligt finns mat, dryck och livemusik.

Matchens vara – Hoodie för 449 kr!

Priset gäller endast i Stora Vallas souvenirbod. Vill du köpa dig en sån här schysst hoodie redan idag så hittar du den i vår webbshop!

Kom och säg hej till Lava!

Vår fantastiska maskot Lava är naturligtvis på plats på lördag för att hänga med de yngsta supportrarna och heja fram Degerfors till tre poäng.

TV-sändning: Matchen visas i Discovery+. Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken (öppnas i ny flik) så går en del av avgiften till Degerfors IF.