Dijan med drömmål när Degerfors föll mot Djurgården i Ligacupen

Degerfors föll mot Djurgården på bortaplan i Ligacupen Elit. Dijan Vukojevic målade två gånger om för de rödvita, men Djurgården vann matchen med 4-2.

Det var två A-lagsbetonade lag som ställdes mot varandra denna vårkyliga eftermiddag på Kaknäs idrottsplats i Stockholm. Degerfors inledde piggt men det var hemmalaget som tog ledningen genom Musa Gurbanli.

Vi hoppar framåt i den första halvleken och Degerfors tilldöms frispark en bit utanför offensivt straffområde. Dijan Vukojevic kliver fram för att ta frisparken och sätter den i det högra krysset. 1-1. 1-1 var även resultatet i halvtid.

Dijan Vukojevic skulle även ge Degerfors ledningen i inledningen av den andra halvleken. Efter en fin framspelning av Adi Fisic kunde Dijan runda målvakten och sätta bollen i öppen kasse. 2-1 till Bruket.

Matchen stod och vägde under en period, men med drygt tio minuter kvar orkade inte Degerfors hålla emot längre. Djurgården kvitterade, tog ledningen och utökade under slutminuterna. Matchen slutade 4-2 till hemmalaget men det var många fina insatser i Degerfors som bådar gott inför framtiden.

Startelva: Rasmus Forsell – Tim Lindh, Bernardo Morgado, Alexander Hedén Lindskog – Teo Grönborg, Johan Mårtensson, Luc Kassi, De Pievre Ilunga, Jamie Bichis – Dijan Vukojevic, Adi Fisic.

Bänk: Ludvig Rönnberg, Hjalmar Smedberg, Marcus Bergkvist, Gustav Ljungberg, Isak Ekberg, Lorik Bunjaku.

Se matchen i efterhand på Djurgårdens Fotboll Play-kanal.