DIF värvar Jonathan Tamimi

26-årige wingbacken Jonathan Tamimi är Degerfors senaste förstärkning inför återkomsten till allsvenskan. Tamimi, som tidigare i karriären representerat Hammarby, Jönköpings Södra och GIF Sundsvall kommer närmast från Mjällby där han under förra året spelade 20 matcher i högsta serien.

Stockholmaren Tamimi, som gjort landskamper för Jordanien, gör sin första träning med Rödvitt redan idag, torsdag. Han har skrivit på för två år.

Välkommen till klubben! Hur känns det att vara en del av Degerfors IF?

– Det är kul att få vara här, träffa alla och börja träna direkt, säger nyförvärvet.

Beskriv dig själv som fotbollsspelare.

– Jag försöker vara en spelare som springer mycket och bidrar med mycket energi. Jag gör mitt bästa och sedan får åskådarna se vad de tycker. Jag vill visa vad jag är bra på, hellre än att säga det.

Vad vet du om Degerfors sätt att spela fotboll?

– Ett bollskickligt lag som vill våga saker i sitt spel. Det tycker jag är kul. Man vill spela en fotboll som touchar det internationella. Att våga, att ta sig ur svåra situationer genom att hålla bollen på marken.

Vad har du för förväntningar på laget den här säsongen?

– Jag fokuserar på att man ska göra sitt bästa. Vi ska gå in och göra det vi är bra på. Sedan får saker komma naturligt. Finns det en bra anda och man känner att det är kul kommer resultaten att komma.

Sportchef Patrik Werner:

– Jonathan Tamimi har fina fötter och bra fart. Han har allsvensk rutin och vi kommer få stor nytta av honom.