Diego Campos lämnar Degerfors IF

Under nyårsdagen blev det klart att Degerfors IF säljer Diego Campos till den costaricanska klubben Deportiva Alajuelense.

Diego Campos kom till Degerfors IF på julafton 2021 från norska klubben FK Jerv. Det blev totalt 61 tävlingsmatcher i den rödvita tröjan för Diego, som under dessa producerade 13 mål och 12 assist.

Diego stod för många minnesvärda prestationer under sin tid i föreningen. Hans avgörande mål mot Värnamo i matchens slutsekunder eller hans volley hemma mot Sundsvall, kanske hör till de mest minnesvärda.

Jag vill tacka alla i Degerfors för de här två åren. Jag har haft en mycket fin tid i röd-vitt och kommer att ta med mig många fina minnen. Tack till alla supportrar, ert stöd har betytt jättemycket för mig. Jag önskar föreningen allt det bästa och hoppas att ni är tillbaka i Allsvenskan snart igen, säger Diego.

Degerfors IF vill tacka Diego Campos för hans tid i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.