Degerforsspelare på landslagsuppdrag

Degerfors spelare De Pievre ”Depi” Ilunga och Seid Korač är kallade på landslagsuppdrag med Svenska P17-landslaget respektive Luxemburg. För Depi gäller bortamöten med Polen och Tjeckien och för Seids del är det EM-kval på agendan.

Depi åker med det svenska P17-landslaget för två matcher som spelas i den historiska regionen Schlesien, som idag i huvudsak ligger i Polen men även sträcker sig in en bit nuvarande Tjeckien. Först ut är matchen mot Polen i staden Opole den 12:e oktober och tre dagar senare mot Tjeckien i Třinec. Landskamperna är vänskapsmatcher.

För Seid är det återigen EM-kvalmatcher med Luxemburg som gäller. Den här gången ställs de mot Island på bortaplan och därefter Slovakien hemma i Luxemburg. Matchen mot Island spelas den 13:e oktober och matchen mot Slovakien den 16:e.

Stort lycka till!