Degerfors poänglöst på Boovallen

Det blev återigen en tung förlust för damerna efter att Boo FF avgjort matchen med två minuter kvar att spela.

Matchen var annars jämn och faktiskt av rätt så låg kvalitet i den isande kalla vinden på Boovallen i södra Stockholm.

DIF tog efter en trevande inledning ledningen i matchens 27:e minut. Sara Öjebo gjorde en lång löpning med boll på vänsterkanten och spelade in bollen till en fristående Ida Lilja som behärskat sköt in bollen högt bakom hemmamålvakten.

Knappa 10 minuter senare var det kvitterat. En lång boll från hemmalaget missbedömdes i vinden av DIF-försvaret. Anna Zander kom ut utanför straffområdet och det blev ett motlägg med hemmaforwarden, bollen studsade i en båge och hamnade framför samma spelare som kunde skjuta in bollen i öppet mål.

Andra halvlek var lik den första med många felpass men en del chanser åt båda håll. När alla trodde matchen skulle sluta 1-1 fick Boo en hörna i 88:e minuten. Den överlånga hörnan nickades av Boos lagkapten i ribbans nederkant och ramlade ner framför fötterna på en hemmaspelare som rullade in segermålet från bara någon centimeter.

Sammantaget ingen bra insats av DIF som måste göra det bättre när Tyresö kommer till Valla på lördag.

Boo FF – DIF 2-1 (1-1)

0-1 Ida Lilja (ass Sara Öjebo) (27′)
1-1 Nora Belin (36′)
2-1 Lisa Elowsson (87′)