Degerfors orkade inte stå emot Malmös forcering, föll i slutminuterna

Degerfors föll tungt mot Malmö FF i Svenska Cupens gruppfinal efter två insläppta mål i slutminuterna. Dijan Vukojevic gav Degerfors ledningen när han i den 57:e minuten löpte ifrån Malmö-försvaret och rullade in bollen bakom Ismael Diawara. Degerfors målvakt Sondre Rossbach gjorde en jättematch och såg till att Degerfors höll nollan i knappa 86 minuter. Malmö gjorde såväl 1-1 som 2-1 därefter och Degerfors cupäventyr slutade i moll.

Höjdpunkter

Se höjdpunkter från matchen i spelaren nedan.

Storspelande Sondre Rossbach efter matchen

– Vi är väldigt nära och det kokar ner till bara några minuter från att klara det vi kom hit för. Vi visste att vi hade ett resultat som vi kunde spela på och det var så otroligt nära. Det är surt att stå här med ingenting.

– Vi kom hit som underdogs och hade allt att vinna. Självklart är det surt men vi tar med oss den bra prestationen som vi gör mot ett tufft lag som Malmö. Vi gör det bra i långa perioder och trots trycket så skapar vi chanser, vi gör mål och mycket annat bra, så det tar vi med oss, avslutar Sondre Rossbach.

Malmö FF – Degerfors IF

Mål: Dijan Vukojevic 0-1 (57′), Isaac Kiese Thelin 1-1 (86′) och Derek Cornelius 2-1 (90′)

Varningar Degerfors: Seid Korac (44′ och 90+5′), Diego Campos (49′).

Varningar Malmö:

Startelva: Rossbach – Wallin (68′), Korac, Ohlsson – Bouzaiene, Pavlovic (68′), Gravius, Mammar – Örqvist (77′), Vukojevic (87′), Campos.

Ersättare: Olsson, Sabetkar (68′), Salmon (68′), Lindgren (87′), Hedén Lindskog, Ilunga (77′).

Domare: Fredrik Klitte