Degerfors närmast segern i mållös tillställning

Vad är väl en försäsong utan ett kryss hemma mot Skövde? Traditionen upprepade sig även i år. Gustav Lindgren, Kevin Holmén och Pashang Abdulla var närmast att sätta bollen i nät, men Erik Lindells lillebror Otto i Skövde-målet hindrade Rö’vitt från att vinna matchen.

Det var årets finaste dag och hela 400 åskådare hade tagit sig till Stora Valla för att se Degerfors IF träningsspela mot seriekonkurrenten Skövde.

Matchen började jämnt och det dröjde egentligen till minut 20 innan det första farliga läget skapades. Gustav Lindgren kom fri, men Skövde-målvakten räddade. Skövde lyckades skapa en del chanser även de. Framför allt var det bortalagets fasta situationer som var farliga. Nyförvärvet Kevin Holmén hade även han ett jätteläge strax innan halvtidspausen.

I den andra halvleken gjorde Degerfors IF två byten direkt. Pashang Abdulla ersatte Adi Fisic och Jamie Bichis kom in på mitten för Sebastian Ohlsson. De båda inhopparna såg till att det hände grejer framåt och Pashang Abdulla var så nära att ge Degerfors ledningen när han nickade bollen i stolpen.

I minut 80 gjorde Degerfors och Skövde gemensam sak och bytte ut stora delar av lagen. I Degerfors fick akademispelarna Lorik Bunjaku, William Olsson, Elias Pihlström, Gustav Ljungberg, De Bievre Ilunga, Hussein Omar och Isak Ekberg äntra scenen och avsluta matchen.

Tränare William Lundin: ”Vi känns farliga när vi kommer fram i offensiven. I den första halvleken hade vi lite problem att hitta vägarna framåt. I den andra blev det bättre. Försvaret ser stabilt ut. Det är vissa detaljer som vi inte får till ibland. Jag tycker att vi tar steg för varje dag.”.

Allt som allt en ok insats av Degerfors IF. Det var egentligen bara mål som fattades.

Startelva Degerfors IF

Jakobsson – Bouzaiene, Wallin, Morgado (provspelare), Hedén Lindskog, Mammar – Mårtensson, Ohlsson, Holmén – Fisic, Lindgren.

Ersättare: Bichis, Ilunga, Järlesand, Bunjaku, Olsson, Pihlström, Ljungberg, Ilunga, Omar, Ekberg och Ström.