Degerfors möter IFK Norrköping i Ligacupen Elit

Imorgon spelar Degerfors IF mot IFK Norrköping i årets första match i Ligacupen Elit. Ligacupen Elit är samma serie som tidigare hette U21-Allsvenskan.

Ligacupen Elit avgörs under 2024 i tre seriegrupper, Norra (5 lag), Västra (8 lag) och Södra (8 lag). I Norra möter alla lag varandra två gånger vilket innebär åtta matcher vardera. Även i Västra och Södra spelar lagen åtta matcher vardera men upplägget skiljer sig åt jämfört med Norra i och med att grupperna består av fler lag.

En av anledningarna till namnbytet är att det sedan några år tillbaka inte funnits några åldersregleringar i U21 Allsvenskan vilket inneburit att namnet på serien upplevts missvisande. Därtill arrangerar Svensk Elitfotboll redan idag Ligacupen för P19, P17 och P16 vilket innebär att Ligacupen Elit tar plats i ett redan beprövat koncept och upplägg.

Degerfors IF huserar i den norra serien tillsammans med IFK Norrköping, Djurgårdens IF, IF Brommapojkarna och Gefle IF. Första matchen för Rö’vitt spelas imorgon, tisdag den 9 april kl. 14:00 på Stora Vallas konstgräsplan. Motståndare är IFK Norrköping. I truppen finns Dijan Vukojevic, som gör sin första match sedan korsbandsskadan.

Det är gratis inträde till matchen och ingång sker på kortsidan vid Stora Halla. Om du inte är på plats så kan du streama matchen via den här länken.