Degerfors inleder cupäventyret mot Örgryte hemma

Idag släpptes tid och datum för Svenska Cupens gruppspel. Degerfors huserar som bekant i Grupp 2 tillsammans med Örgryte, GAIS och Elfsborg.

Grupp 2 är väldigt intressant utifrån flera perspektiv. Andreas Holmberg återvänder till Stora Valla direkt i sin nya roll som huvudtränare för Örgryte och hans bror Fredrik som tränar GAIS, har även han ett förflutet i Degerfors IF.

I den tredje och sista matchen i gruppspelet återvänder Degerfors till Borås Arena, där den allsvenska sejouren tog slut tidigare i höst. Det är tredje gången på fyra år som Degerfors får Elfsborg i cupen. 2021 bortabesegrade Rö’vitt Elfsborg med en man mindre på planen under stora delar av andra halvlek. 2022 gick det sämre och Degerfors föll med 1-5 på Borås Arena. Nikola Djurdjic stod för Degerfors mål i den matchen.

Spelschemat

Degerfors IF – Örgryte
Söndag 18 februari 13:00
Stora Valla

Degerfors IF – GAIS
Lördag 24 februari 13:00
Stora Valla

IF Elfsborg – Degerfors IF
Söndag 3 mars 13:00
Borås Arena

Svenska Fotbollsförbundets webbplats kan du läsa mer om gruppspelet.