Degerfors IF U17 föll i kvalserien borta mot ÖIS

Under söndagseftermiddagen spelade Degerfors IF:s U17 första matchen i kvalserien borta mot ÖIS. Resultatet ville sig inte och DIF föll med 5 – 0. ÖIS spräckte Degerfors nolla redan efter 16 minuter och under den andra halvleken rann ytterligare fyra mål in bakom Villiam Fransson.

Degerfors borta-reporter för dagen, Robin Larsson summerade matchen så här: Degerfors var hårt pressade redan från början och hade egentligen bara några halvchanser under den första kvarten, men de kämpade på och satte tryck på ÖIS under slutet av första men det räckte inte ända fram, många bollar slogs bort och det var inte riktigt Degerfors dag idag.

Vi tackar Robin Larsson för summeringen och bryter ihop och kommer igen till nästa match.

Åsa Holmstrand