Degerfors IF ingår stort partneravtal med Västanhede Trafik

Degerfors IF välkomnar Västanhede som ny samarbetspartner. Under de kommande tre åren kommer bolaget att transportera föreningens spelare till bortamatcher och under 2024 är de dessutom dräktpartner.

– Västanhede har stor idrottserfarenhet och kändes redan i ett tidigt skede som rätt samarbetspartner för oss. Våra lag reser land och rike runt och det är viktigt att spelarna får det så bra som möjligt när de åker till bortamatcherna. Västanhede är en välkänd aktör inom idrottsrörelsen och främjar svensk idrott på ett sätt som ligger i linje med våra värderingar. Det känns riktigt bra att ha med dem på tåget de kommande tre åren, säger Maximiliam Hane.

– Vi är oerhört stolta och glada över att Degerfors IF väljer att anlita oss som sin buss och reseleverantör! Vi tycker det ska bli fantastiskt roligt att få transportera de olika lagen i våra fina bussar. Utöver lagens transporter så kommer vi också att vända oss till Degerfors partners och dess verksamheter för att hitta synergier och utveckling på den nya marknad som Degerfors möjliggör. Detta samarbete ger oss också ett spännande nätverk som vi tror kan ge oss stora möjligheter framöver, säger Västanhedes VD/Ägare Tomas Ramsell.

Om Västanhede

Västanhede är en växande modern kvalitets- och miljömedveten aktör i resebranschen.

Företaget har en bred verksamhet inom upphandlad trafik samt en omfattande beställningstrafik med många olika kunder som föreningar, företag och idrottsförbund.

Vi verkar över hela Sverige och finns representerade i Stockholm, Västmanland, Sörmland, Uppland, Gävleborg och Dalarna med huvudkontor i Avesta.

Vårt arbete kring alla människors lika värde är en självklar del av Västanhedes DNA.
Vi är en stor familj som värdesätter mångfald och ser alla typer av kompetens som betydelsefull för en kreativ, varm och spännande arbetsmiljö. Vi är ett mångkulturellt företag där alla trivs ihop och där vi alla respekterar företagets kultur.

Välkommen till Bruket, Västanhede!