Degerfors IF förlänger med Helmia

Helmia förlänger och stärker sin satsning som huvudpartner till Degerfors IF.

Helmia är ett värmländskt familjeföretag med 400 medarbetare och verksamhet på sex orter i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag: Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag.

– Vi har genom åren varit med som en sponsor till Degerfors IF och Helmiastiftelsen har delat ut stipendier till föreningen för goda prestationer. Under hösten 2020 pratade jag och Johannes (marknadsansvarig säljare i Degerfors IF) om att utöka vårt samarbete. Det samarbetet har vi fortsatt att utveckla under hela säsongen i Allsvenskan och nu väljer vi att ta ytterligare ett steg när ungdomslagen lyfts in i huvudföreningen, säger Christian Walfridson, koncernchef Helmia.

Vad betyder Degerfors IF för er?

– Jag är väldigt stolt att vi får möjlighet att samarbeta tillsammans med Degerfors IF. Man känner vilket stort hjärta och engagemang det är i och kring föreningen och det känns verkligen som att Degerfors IF är hela Värmlands lag. Vi sponsrar många fotbollsföreningar i Värmland men det är häftigt att vi kan vara med och stötta ett lag i högsta serien, säger Christian Walfridson.

– Vi är stolt partner och stora supportrar av klubben, spelarna och alla människor runt dessa som gör det möjligt att ha ett värmländskt lag i Allsvenskan. Klubben har ett fantastiskt arv och historia som vi värmlänningar kan gemensamt glädjas av. Att kunna påvisa att man med stort engagemang, glädje och vilja kan prestera på yttersta nivå, så att man tillhör ett av svensk fotbolls bästa lag är imponerande – en prestation som vi tillsammans ska se till att den består, säger Henrik Forsberg, VD Helmia Bil.

Vad tror ni om den allsvenska säsongen 2022?

– Vi hoppas på att ”alla ska till Valla”. En säsong utan restriktioner så vi gemensamt kan sluta upp och heja fram Degen hela vägen. Vi tror och hoppas att man kan etablera sig som ett allsvenskt lag. Vi väljer att ”tro på det”, så nu Sverige – här kommer Degen… igen, säger Henrik Forsberg.

Johannes Weidenhag, marknadssäljare på Degerfors IF är mycket glad över att Helmia valt att förlänga sitt partnerskap med föreningen.

– Det är naturligtvis otroligt viktigt för oss. Helmia bygger på förtroende, och det gör vårt samarbete också. Fördelarna är många med ett sådant Värmlands-kärt företag, men framför allt servicen och all hjälp vi har fått ifrån dem, säger Johannes Weidenhag, marknadsansvarig i Degerfors IF.