Degerfors IF förlänger med Christos Gravius

Degerfors IF och Christos Gravius är överens om en kontraktsförlängning. Det nya avtalet sträcker sig över 2023. Christos Gravius kom till Degerfors IF i januari 2018 och under sin tid i Degerfors IF har han bidragit till många inspelade poäng.

– Det känns fantastiskt kul och jag är väldigt glad att det är klart. Jag ser fram emot att få fortsätta spela på Stora Valla och känna trycket från supportrarna, säger Christos.

Christos har gjort över 100 matcher i den röd-vita tröjan. Under den allsvenska säsongen 2021 spelade den passningsskicklige mittfältaren 27 matcher. Inför säsongen 2022 är han positiv men efterlyser en jämnare nivå.

– Vi har visat storlagen att när vi spelar bra, så kan vi slå vilket lag som helst. Inför 2022 måste hela laget hålla en jämnare nivå. Nu har vi spelat ett år i Allsvenskan och vet att det inte finns några lätta matcher. Går vi in med rätt inställning så kommer det att gå bra för oss.