Degerfors IF damer på 3:e plats i Ekbergs Lås Cup

Under lördagen gick Ekbergs Lås Cup 2019 av stapeln i Stora Halla Degerfors. Där tio damlag var med och spelade, Degerfors IF dams tränare Patrik Werner var mycket nöjd med tjejernas insats då båda DIF-lagen placerades sig på en delad tredjeplats. Cupvinnare blev Sköllersta IF och på andra plats RIK Karlskoga. Tränare Patrik Werner sa så här om tjejernas insats…

Tjejerna gör ett bra jobb i cupen och prestationerna blir bättre och bättre hela tiden, vi blir fler och fler dessutom i truppen, därför delade vi in damerna i två jämna lag; Degerfors IF Röd och Degerfors IF Vit. Det rullar verkligen på åt rätt håll och tjejerna är kraftigt mycket bättre nu än vad de var för bara ett par månader sedan, så det är riktigt kul att se. Alla gjorde ett bra jobb och jag är jättenöjd.

Rebecca Karlsson blev skadad under en av matcherna och blev hämtad med ambulans, hur gick det med Rebecca? Ja, Rebeccas arm åkte ur led och hon har en fraktur där, så hon ska tillbaka inom någon dag för att se om det måste opereras eller inte. Amanda Edström fick dessutom problem med ett knä, så det var väldigt olyckligt med två skador. Det blev också en massa småskavanker på många av spelarna, det slet hårt på tjejerna men inget mer allvarligt förutom på Rebecca och Amanda.

Nu är det dags att börja förbereda oss inför seriestart och vi gör första träningsmatchen nu på söndag i Karlstad, då vi möter Råtorp klockan 13:00. Efter det så har vi träningsmatchen en gång i veckan fram till seriestart i början av maj, säger Patrik Werner.

Åsa Holmstrand