Degerfors IF besökte Rävåsskolan i Karlskoga

Douglas Bergqvist, Carl Ljungberg och Lava trotsade kylan och spenderade onsdagsförmiddagen med eleverna på Rävåsskolan.

Trots snö och en temperatur nära nollan var det fullt ös från första sekunden som Douglas och Carl klev in på skolgården. Eleverna hade förberett sig med papper och pennor för autografer. Som vanligt blev det många frågor från de nyfikna eleverna till spelarna om både det ena och det andra.

– Just det här besöket skiljde sig ganska mycket mot tidigare besök som ägt rum i klassrummen. Idag spenderade vi all tid ute på skolgården där spelarna pratade med eleverna och spelade lite fotboll. Mest populär var dock Lava, som stal all uppmärksamhet i samma ögonblick som hen klev ut på skolgården, säger Anneli Bergdahl, Evenemangs- och hållbarhetsansvarig i Degerfors IF.

– Förhoppningsvis var besöket ett välkommet inslag för eleverna, som fick sig en annorlunda lunchrast idag.

Degerfors IF genomför under 2023 ett antal skolbesök tillsammans med spelare i både herr- och damlaget. Skolbesöken är ett sätt för föreningen att ge tillbaka och bidra till samhället och låta barn och ungdomar i kommunens skolor få träffa och prata med sina förebilder och idoler. Ett möte som kan förändra, peppa, motivera och inspirera eleverna till allt ifrån fysisk träning och skolarbete till tankar om framtiden.