Degerfors IF är stolt medarrangör till Karlskoga Pride

Den 14 augusti inleds Karlskoga Pride. Degerfors IF är i år medarrangörer tillsammans med flera föreningar. Under årets Pride-vecka utvecklas konceptet med flera viktiga föreläsningar.

Pride är en helt opolitisk fråga som handlar om att stå upp för allas mänskliga rättigheter och ett tryggt samhälle för alla.

Torsdagen den 17 augusti anordnar Degerfors IF tillsammans med BIK Karlskoga en workshop där samtliga spelare och ledare från herr- dam- och akademilagen deltar. Peter Rung föreläser om normer och värdegrund i sportens värld, hur man bygger trygga omklädningsrum och förebygger psykisk ohälsa.

Peter Rung föreläser även för allmänheten den 16 augusti och om du vill anmäla dig till den föreläsningen så kan du göra det via den här länken (öppnas i ny flik).

Prideparaden genom Karlskoga kolliderar med herrarnas hemmamatch mot IFK Göteborg samt damernas bortamatch mot Boo FF, men representanter från Degerfors IF kommer att finnas på plats i Ekmansdalen efter paraden.