Damerna jagar slutspelsplats

Imorgon, lördag, fortsätter inomhusturneringen Hallvärmländskan och Degerfors damer är med i jakten på en slutspelsplats. DIF ligger för tillfället på fjärde plats i grupp 1. Laget har lika många poäng som trean Norrstrands IF, men något sämre målskillnad.

De tre främsta lagen går vidare.

– Vi har spelat tre matcher. Vi vann två och förlorade en. Det krävs kanske två vinster imorgon för att gå vidare, säger damernas tränare Patrik Werner.

Matcherna spelas i Kristinehamn arena och Degerfors inleder lördagen med att möta ovan nämnda Norrstrand, klockan 09:00. Därefter väntar IF Kil (avspark 10:00) och Lysviks IF (avspark 12:00). Resultat och tabell hittar ni här.

***

Intresserad av att sponsra Degerfors damer? Kontakta Patrik Werner på patrik.werner@degerforsif.se.