Cupmatcherna spelas på Stora Valla

Degerfors IF har efter samråd med Degerfors kommun beslutat att förlägga lagets cupmatcher på Stora Valla. Föreningen och kommunen gör bedömningen att planen kommer att vara i speldugligt skick till helgen.

Försäsongen 2024 har hittills kantats av en väderlek som varit allt annat än optimal ur fotbollssynpunkt. De kalla temperaturerna, snömängden och isen som bildats på planen, har gjort konstgräset så gott som ospelbart.

Fram till matchstart kommer konstgräset att hårdbevakas för att säkerställa att ingen isbildning sker. Dessutom höjs temperaturen i planen ytterligare.

Degerfors IF ser fram emot att ta emot publik på Stora Valla på söndag. Varmt välkommen!

Det finns ett gäng biljetter kvar till cupmatcherna och de hittar du på vår biljettsida, degerforsif.ebiljett.nu.