Christos Gravius lämnar Degerfors IF

Det står nu klart att Christos Gravius lämnar Degerfors IF. Christos avtal med föreningen löpte ut vid årsskiftet och han väljer välförtjänt att pröva sina vingar på annat håll.

Christos kom till Degerfors IF för första gången från AIK på lån 2018. Det blev en väldigt lyckad utlåning och föreningen lånade in honom även 2019. Inför 2020 skrev Christos kontrakt med Degerfors IF och han var senare under samma år högst bidragande till det allsvenska avancemanget.

Det blev till sist 169 tävlingsmatcher för Christos i den rödvita tröjan. Under dessa stod han för 24 framspelningar och fem mål. Även om Christos i stort sett alltid stod för fina insatser och bra aktioner, så minns vi kanske hans drömmål borta mot Örgryte 2020 lite extra.

Christos Gravius har sedan han kom till Degerfors IF varit väldigt uppskattad både på och utanför planen. Hans närvaro kommer att vara saknad på Stora Valla.

– Jag vill tacka alla i Degerfors IF allt från supportrar, ledare, spelare till alla människor runtomkring för dom här sex åren. Vi har skapat fantastiska minnen tillsammans och minnen som jag kommer bära med mig resten av livet. Jag är säker på att Degerfors kommer tillbaka till finrummet snart igen där vi hör hemma. Sist men inte minst vill jag tacka dom viktigaste människorna i föreningen Bengan och Stisse som alltid sprider sin glädje och otroliga energi till alla. Tack igen för allt och på återseende, säger Christos Gravius.

Degerfors IF vill önska Christos det allra varmaste lycka till och säger; på återseende!