Carl Ljungberg lämnar Degerfors IF

Det står nu klart att Carl Ljungberg lämnar Degerfors IF efter att hans kontrakt med föreningen löpt ut vid årsskiftet. Carl, som tillhört föreningen i 14 år gjorde under förra veckan sin sista träning med laget.

Carl har spelat i Degerfors IF sedan han var fem år gammal och i fjol fick han A-lagskontrakt. Han debuterade i Allsvenskan i höstas när Degerfors mötte Mjällby hemma på Stora Valla. Under sina år i akademin har Carl varit en framstående spelare och representerade Sverige i P15-landslaget. 2019 mottog han priset som årets ungdomsspelare i Värmland.

Carl Ljungberg ersätter Christos Gravius i den allsvenska matchen mellan Degerfors IF och Mjällby AIF.

Carl själv säger att han skulle kunna skriva en lång bibel om sin tid i föreningen, men hälsar följande:

– Som stor Degerforssupporter med ett stort Degerforshjärta är det tufft att lämna, speciellt när vi ramlat ur Allsvenskan. Nu är det dags för nya utmaningar som väntar, men jag är extremt tacksam för 14 fina år i föreningen. Jag har så många att tacka, men ingen nämnd och ingen glömd. På återseende, säger Carl Ljungberg.

Degerfors IF vill tacka Carl Ljungberg för alla år i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till. På återseende, Carl!