ByggDialog ny guldpartner

ByggDialog ansluter sig till den växande skaran samarbetspartners hos Degerfors IF. Företaget är det senaste tillskottet inom kategorin guldpartner.

Vilka är ByggDialog?

– ByggDialog är Sveriges ledande entreprenör på byggprojekt i samverkan, även kallat partnering. Med vårt arbetssätt vill vi skapa en ny sorts byggbransch, med trygga, ärliga och utvecklande byggprocesser där människor inkluderas och uppmuntras till samarbete för projektets bästa. Vi bygger främst samhällsviktiga fastigheter som skolor, vård- och forskningsbyggnader samt industrier. Genom dialog, transparens, öppenhet och samarbete vill vi med våra byggprojekt bidra till ett hållbart samhälle. Huvudkontoret ligger i Karlstad, men vi har även kontor i Stockholm och Göteborg. Vi är i dagsläget 235 anställda varav hälften är yrkesarbetare och 2020 omsatte vi 2,3 miljarder kronor, säger Michael Sundhäll vd, ByggDialog.

Varför valde ni att gå in i ett samarbete med Degerfors IF?

– Degerfors IF är ett anrikt fotbollslag som alltid strävat efter att utveckla spelare ifrån egna led i Akademin med mycket hjärta för föreningen och målet att spela en attraktiv och publikvänlig fotboll. Att de nu åter spelar i allsvenskan visar att deras ihärdiga arbete lönar sig och att en mindre klubb kan vara med och konkurrera på elitnivå mot de stora klubbarna i Sverige. Vi som mindre aktör men som ledande partneringentreprenör i Sverige delar deras synsätt och vill bidra till att skapa ett större intresse och engagemang för idrotten och samhället i stort.

Hur tror ni det kommer gå för laget i år?

– Vi tror att Degerfors IF kan överraska i tabellen och tycker att det ser lovande ut inför säsongen.

Johannes Weidenhag, marknadssäljare i Degerfors IF:

– Superroligt! Det är kul att vårt partnernät fortsätter att växa inom Värmland. Jag hoppas på ett långsiktigt och givande samarbete.