Bortaentrén gäller för hemmapubliken på lördag

På lördag möter Degerfors IF GAIS i den andra gruppspelsomgången av Svenska cupen. Polismyndigheten har gjort bedömningen att av säkerhetsskäl, så behöver hemmapubliken använda Stora Vallas bortaentré när de ska gå in på matchen.

Kartan nedan visar var hemma- respektive bortaentréerna är förlagda på lördag. Från hemmaentrén följer en kortare promenad bakom huvudläktaren, förbi klubbhuset och Vallabaren, innan man kommer fram till konstgräsplanen.

Vi rekommenderar alla som har biljett till hemmasektionen att parkera sina bilar bakom Stora Vallas huvudläktare, vid Vallakyrkan eller på annan plats i närheten av Stora Valla. Parkeringen längs med konstgräsplanens långsida är helt dedikerad till bortasupportrarna och deras bussar. Dessutom är det fotbollscup i Stora Halla, vilket begränsar parkeringsmöjligheterna ytterligare.

Det finns fortfarande några biljetter kvar till matchen. De hittar du på vår biljettsida, (degerforsif.ebiljett.nu).