Björnberg IT-Partner ny guldpartner

Björnberg IT-partner är det senaste företaget som ansluter sig till Rödvitts lista med guldpartners (en av föreningens högsta sponsornivåer). Björnberg jobbar, som namnet kanske skvallrar om, med olika former av IT-lösningar.

Vad betyder klubben för Björnberg IT-Partner?

– Väldigt mycket. En av våra styrelsemedlemmar, Mats ”Super-Mats” Johansson, representerade Degerfors IF som målvakt under säsongerna 92-93. Historierna om den fantastiska stämningen i klubben och allt fotbollsintresse från folket är fängslande att lyssna på, säger företagets VD Martin Johansson.

Varför valde ni att gå in i ett samarbete med Degerfors IF?

– Hela organisationen har gett ett väldigt proffsigt intryck och förhoppningen är att utveckla varandras varumärken samt affärer. Björnberg IT-Partners företagskultur rimmar väldigt bra med Degerfors Idrottsförenings värdegrund. Att få möjligheten att profilera oss tillsammans ger stor nytta för båda parter.

– Att få vara en del av den här allsvenska resan känns oerhört kul, vi kommer självklart vara på plats och stötta när vi får det.

Hur tror ni det kommer gå för laget i år?

– Vi förväntar oss ett stort engagemang och en stor arbetsinsats från samtliga spelare. Vi vill se samma attraktiva och fartfyllda fotboll som vi fick se förra säsongen. Det viktiga är att visa noll respekt för storlagen och att det ska vara jäkligt jobbigt för samtliga lag att komma till Stora Valla. Vårt tips är en fjortondeplats, kvalseger och euforisk glädje när fansen stormar planen. Minst semifinal i svenska cupen.

Så här säger Degerfors Idrottsförenings marknadssäljare Johannes Weidenhag om det nya samarbetet:

– I princip började det här med att företaget hjälpte oss med några grundläggande IT-tjänster. Vi trivdes så bra med varandra att vi sedan gick vidare till ett guldavtal och tröjexponering. Förhoppningsvis säger det något om hur det är att jobba med Degerfors IF. Från vår sida är vi hursomhelst oerhört glada över att få jobba med en så proffsig verksamhet som Björnberg IT-partner.