Bernardo Morgado klar för Degerfors IF

Degerfors IF och försvararen Bernardo Morgado är överens om ett tvåårsavtal. Bernardo har provspelat med Degerfors IF de senaste veckorna och gjort det bra under de två träningsmatcherna som laget spelat.

25-årige Bernardo Morgado inledde sin fotbollskarriär i klubben Setúbal FC. Som 15-åring tog han klivet över till storklubben Sporting Lissabon och deras akademi. Han kom senare att tillhöra de portugisiska klubbarna Vitoria Setúbal och Estoril, innan han hamnade i Ytterhogdals IK i juli 2020. Inför säsongen 2021 värvades Bernardo till Piteå i division 1 och drygt ett år senare hamnade han i FC Trollhättan, där han hade William Lundin som tränare. Inför säsongen 2023 värvades Bernardo till norska IL Hødd i OBOS-ligaen.

Sedan några veckor tillbaka har Bernardo provtränat med Degerfors IF och även fått rikligt med speltid i träningsmatcherna mot IK Sirius och Skövde AIK. Nu står det alltså klart att han ingår i Degerfors IF trupp inför 2024.

Välkommen till Bruket, Bernardo Morgado!