Begränsad publikkapacitet under första halvan av säsongen

Längs med Stora Vallas norra långsida växer den nya läktaren fram. Bygget löper på enligt planerat och efter sommaruppehållet har vi en arena som håller en allsvensk standard.

Under tiden som läktaren byggs är hela långsidan avstängd. Det innebär att vi bara kan ha publik på kortsidorna och huvudläktaren under de första sju hemmamatcherna.

Exakt hur Stora Valla kommer att utformas under vårsäsongen och hur många som får plats på respektive sektion är fortfarande inte helt klart. Det återstår några detaljer innan vi kan fastslå kapacitet och sedermera släppa biljetter till matcherna. Vi uppskattar den totala kapaciteten till någonstans mellan 2000 och 3000 under hemmamatcherna mot GIF Sundsvall, Helsingborgs IF, Landskrona BoIS, Örgryte IS, Varbergs BoIS, Utsiktens BK och Sandvikens IF.

Den aktiva ståplatspubliken kommer under byggnationen att hålla till på kortsidan, där den här provisoriska läktaren står. När läktaren är färdig kommer Stora Valla att ha en publikkapacitet om cirka 6000 åskådare, vilket är samma som i fjol.