BAE Systems Bofors och Degerfors IF stärker partnerskapet inför 2024

Degerfors IF kan stolt meddela att försvarsconcernen BAE Systems Bofors inför 2024 väljer att öka sitt partnerskap med föreningen och bli guldpartner.

– BAE fortsätter inte bara sitt partnerskap, de väljer dessutom att öka vilket är i linje med föreningens ambition om att gå in starkt i 2024. Vi är glada att BAE uppmärksammat alla grenar i föreningen och inte minst vårt hållbarhetsarbete. Vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete och utveckla vårt partnerskap, säger Leif Olsson, marknadschef i Degerfors IF.

– BAE Systems Bofors och regionen växer. Närområdet behöver ett fotbollslag på högsta nivå. Vi ser att Degerfors IF under de senaste åren arbetat modigt, initiativrikt och med sunda värderingar som möjliggör att alla får en chans att spela och uppleva fotboll. Vi är därför stolta över att kunna presentera att BAE Systems Bofors inte bara kvarstår som samarbetspartner utan dessutom går in som guldpartner under säsongen 2024, säger Henrik Hedberg, kommunikationsdirektör på BAE Systems Bofors.

Tar täten inför 2024

BAE Systems Bofors tar täten och ökar sitt partnerskap inför 2024. Alla partners som ökar sitt partnerskap innan 31 december kommer att finnas med i en pott för utlottning av lediga loger och matchvärdskap under säsongen.