Askås fortsätter sitt partnerskap med Degerfors IF

E-handelsleverantören Askås och Degerfors IF stiftade partnerskap inför säsongen 2023. Nu står det klart att Askås fortsätter att stötta föreningen som guldpartner.

– Vi upplevde partnerskapet förra året som väldigt positivt och det känns jättebra att vi kan vara med och bidra även detta år. Vi hoppas och tror på en riktigt bra säsong i Superettan och att det snart kommer spelas allsvensk fotboll på Stora Valla igen, säger Peter Smersfeldt, marknadschef på Askås.

– Det fungerar inte utan att vi har god uppbackning av våra partners. Det är helt nödvändigt för att konkurrera på den här nivån. Det är kul att intresset för Degerfors är så stort som det är och det känns riktigt bra att Askås är med oss även under 2024.

Fakta om Askås

Askås är ett mjukvarubolag som utvecklar, förädlar och skapar innovation kring den egna e-handelsplattformen. Parallellt med detta finns en växande tjänsteorganisation med utveckling av design, funktion och integrationer utifrån kundernas behov.

Omkring 250 e-handlare använder Askås e-handelsplattform. Exempel på kunder är Proteinbolaget, CAIA Cosmetics, Care of Carl, BRL Electronics, MaxGaming, Haupt Lakrits och Teknikproffset.

Askås grundades 1997 och fyllde därmed 26 år förra året. Bolaget har omkring 60 anställda. Huvudkontoret ligger i Säffle och i Karlstad finns ett helt nytt centralt placerat kontor med 40 arbetsplatser.