Asaad klar för ny klubb

Mittfältaren Alan Asaad har lämnat Degerfors IF. Asaad skrev ett 2-årigtavtal med Degerfors inför säsongen 2018 och kom då från Malmöklubben Prespa Birlik. Asaad gjorde nio starter och sex inhopp under förra året men har i år endast gjort några korta inhopp. Efter vårsäsongssavslutningen mot GAIS valde Asaad att lämna Degerfors och säger själv: – Jag ville egentligen lämna tidigare, men jag fick inte. Jag lämnar på grund av brist på speltid, det har känts som att oavsett vad jag gör så får jag ändå inte spela. Nu vill jag känna på matchspel och få upp glädjen igen.

Sportchef Patrik Werner: Vi visste redan i vintras att det skulle bli en tuff konkurrenssituation och sa då att vi kör fram till sommaren och ser hur det då ser ut och det har ju blivit väldigt lite speltid och bestämde då att vi inte skulle sätta några käppar i hjulet för Alan med att hitta en ny klubb och den nya klubben är Torns IF.

Vi tackar Alan Asaad och önskar honom lycka till i sin nya klubb Torns IF

Åsa Holmstrand