Antonia Jalkinger klar för Degerfors IF

28-åriga Antonia Jalkinger skrev under veckan på för att spela för Degerfors IF. Mittfältaren började sin karriär i Säffle SK, för att sedan gå vidare till Örebro SK där hon spelat sedan 2018. Nu väntas nya äventyr i Degerfors IF, något 28-åringen ser positivt på.

– Jag har inte hunnit få någon superstor inblick i klubben, men av det lilla jag sett ser jag en varm och trygg förening, säger Jalkinger.

28-åringen har under veckan hunnit med två träningar tillsammans med laget, och sammanfattar känslan som väldigt positiv.

– Laget består av ett riktigt skönt gäng, så det är känns otroligt bra, förklarar Jalkinger.

Tränare Petter Toivonen om nyförvärvet

– Känslan är jättebra. Vi har sökt efter en bolltrygg mittfältare, vilket vi nu fått! Precis det vi behöver.