Adi Fisic klar för Degerfors IF

Degerfors IF är överens med Adi Fisic om ett treårsavtal. Den 19-årige anfallaren kommer senast från Örebro Syrianska, där han i allra högsta grad bidrog till att laget höll sig kvar i Division 1 Norra.

Anfallaren Adi Fisic är fostrad i Örebro SK:s akademi. Sommaren 2021 fick den italienska storklubben Atalanta upp ögonen för Fisic, som värvades till klubbens Primavera-lag. Inför säsongen 2023 vände Adi hem till Örebro och det blev spel i såväl Superettan som division 1 under året. Adi står noterad för sex mål och en assist på 22 matcher under året.

Adi är en talangfull, stor och stark anfallare som har haft en mycket fin höst i Örebro Syrianska. Han är framför allt ung och utvecklingsbar och det ska bli väldigt intressant att se honom i vår miljö. Jag ser fram emot att få se Adi på Stora Valla och jag hoppas han producerar många poäng. I och med värvningen av Adi är vi klara på anfallssidan vad gäller 2024 års trupp, säger sportchef Patrik Werner.

Du hittar en kort intervju med Adi Fisic i spelaren nedan.

Välkommen till Bruket, Adi Fisic!