Abdelrahman Saidi lämnar Degerfors IF

Degerfors IF är överens med Hammarby IF om en övergång av Abdelrahman Saidi. Det blev ett och ett halvt år med totalt 45 tävlingsmatcher för ”Abdo” i den röd-vita tröjan. Saidi gjorde elva mål och fem assist för Degerfors IF.

Abdelrahman Saidi kom till Degerfors IF från Norrby IF inför den allsvenska säsongen 2021. Han har under sin tid i Degerfors stått för flera viktiga insatser på planen. Vi minns bland annat det viktiga målet i derbyt borta mot Örebro, men vändningen uppe i Sundsvall, där han stod för ett hattrick i matchens slutskede, är i en klass för sig.

– Jag vill tacka för tiden jag haft i Degerfors och jag kommer aldrig att glömma er. Kärlek till alla spelare, ledare och alla supportrar. Ha tålamod för spelarna och tränarna, allting kommer att lösa sig. Tack för den här tiden, hälsar Abdelrahman Saidi.

Degerfors IF vill tacka Abdelrahman Saidi för hans insatser i den rödvita tröjan och önskar honom ett varmt lycka till i Hammarby.