Villiam Dahlström lämnar Degerfors IF

Degerfors IF är överens med Halmstads BK om en övergång av Villiam Dahlström. Det blev två år och totalt 55 tävlingsmatcher för Villiam Dahlström i den röd-vita tröjan. Gotlänningen landade på tolv mål och elva assist i Superettan och Allsvenskan.

– Jag vill först och främst tacka Degerfors IF, supportrarna, lagkamraterna och alla runt om i klubben för mina två år här. Jag kommer att bära med mig 2020 och avancemanget till Allsvenskan resten av mitt liv. Men allt gott har ett slut och på grund av min familjesituation så har jag och min familj känt att vi behöver flytta på oss. Jag vill tacka Degerfors IF för språngbrädan ut till min elitkarriär och ett smidigt samarbete i övergången till Halmstads BK, säger Villiam Dahlström.

Efter en imponerande målskörd i FC Gute och division 2 anlände Villiam Dahlström till Degerfors IF inför säsongen 2020. Han skulle snabbt visa att han höll en betydligt högre nivå och tog plats i anfallet bredvid Victor Edvardsen och Johan Bertilsson. Resten är, som man brukar säga, historia. Trion stänkte tillsammans in 45 mål och såg till att det blev allsvenskt spel på Stora Valla 2021. I Allsvenskan blev det inte lika många matcher för Dahlström, delvis på grund av en skada han ådrog sig redan i omgång två. Han hittade dock tillbaka till startelvan i slutet av säsongen.

– Vi hade räknat med att ha Villiam i truppen 2022, men under ett samtal i helgen berättade han att han av familjeskäl önskade att få flytta. Vi valde att tillmötesgå hans önskemål, berättar sportchef Patrik Werner.

Degerfors IF tackar Villiam Dahlström för de två åren och önskar honom lycka till i Halmstads BK.