Victor Edvardsen lämnar Degerfors IF

Degerfors IF har kommit överens med Djurgårdens IF om en övergång av Victor Edvardsen. Övergången sker omedelbart.

Under de två åren som Victor Edvardsen representerat Degerfors IF har han gjort 32 mål och 17 assist. Victor Edvardsen var starkt bidragande till att Degerfors IF åter tog steget upp i landets högsta serie. I Allsvenskan stod han sedan för flest poäng av alla och landade på en andraplats i seriens skytteliga.

– Jag haft två jättebra år i klubben. Att få vara med och sparka upp laget i Allsvenskan, att få vara en stor del i att laget höll sig kvar och all kärlek som jag har fått från fansen. Det är minnen som jag kommer att bära med mig resten av livet, säger Victor Edvardsen.

Vi tackar Victor Edvardsen för hans tid i Degerfors IF och önskar honom lycka till.