Tvåårsavtal för José Segura Bonilla och Erik Grandelius

Anfallaren José Segura Bonilla har förlängt sitt avtal med Degerfors IF. 21-åringens nya kontrakt sträcker sig till och med säsongen 2022.

– Det är en ung och lovande forward som vi tror en hel del på, men han kommer få en för tuff konkurrenssituation hos oss i år. Därför kommer vi låna ut honom till ett annat lag så att han får speltid, säger sportchef Patrik Werner.

Vad är det för spelare ni tror att han kan utvecklas till om han får den här speltiden?

– Under de minuter han spelade förra året visade han att han är intressant och bra. Vi vill se honom i en miljö där han får spela matcher och vår förhoppning är att han ska utvecklas där och att han kommer göra en hel del mål.

Segura Bonilla flyttades upp till Rödvitts a-lag inför säsongen 2019. Sedan dess har han spelat 19 superettanmatcher för klubben. En från start.

Även 19-årige mittfältaren Erik Grandelius har skrivit på ett nytt kontrakt. Också i hans fall sträcker sig avtalet till och med 2022.

– En ung, egen produkt som fortsatt är väldigt utvecklingsbar. Det känns bra att han förlängt sitt kontrakt, säger Werner.

Grandelius slog igenom tidigt och har, trots att han inte fick någon speltid i DIF förra året, redan gjort 23 superettanmatcher för klubben. Fyra från start.