Två spelare lämnar Degerfors IF

Emil Portén och Linus Olsson hade båda utgående kontrakt. Nu står det klart att spelarna inte kommer fortsätta i Degerfors IF.

Linus Olsson, 20, kom till a-laget från Degerfors akademi inför årets säsong. Han gjorde ett inhopp i superettan och var under hösten utlånad till Nordvärmland i division 2.

Emil Portén, 21, tog samma steg inför säsongen 2019. Under sina två år i a-laget medverkade han i sju superettanmatcher varav han startade en.

– Det är två unga spelare som inte fick spela så mycket i år och som skulle ha fått ännu tuffare konkurrens i allsvenskan. Det är viktigt för dem att få spela fotboll kontinuerligt. När jag har pratat med dem har de varit inne på samma linje, säger sportchef Patrik Werner.

Det återstår ett antal spelare med utgående kontrakt. Där har inga besked lämnats ännu. Hur ser det ut med dem?

– Vi för dialog med samtliga spelare och kommer uppdatera supportrarna under resans gång.

Degerfors IF vill tacka Emil och Linus för deras tid i föreningen.