Två mål av Dahlström när DIF vann

Årets andra match, årets andra seger. Degerfors slog under lördagen Örebro Syrianska med 2-1. Efter tio minuter satte Villiam Dahlström ledningsmålet. I 51:a minuten utökade Dahlström sedan ledningen till 2-0. Med ungefär tio minuter kvar av matchen reducerade gästerna.

Så här säger tränare Andreas Holmberg om Degerfors insats:

Uppställningar och byten:

Ismael Diawara

Gustav Granath – Tufve Östlund – Christoffer Wiktorsson

Erik Lindell – Christos Gravius – Erik Grandelius – Joel Okon Daniel

Emil Portén – Villiam Dahlström

José Segura Bonilla

Inför den andra halvleken ersatte Marcus Astvald Gustav Granath. Astvald tog då platsen som högervinge medan Erik Lindell tog över Granaths plats till höger i trebackslinjen.

Efter 60 minuter gick Villiam Dahlström, Christos Gravius, José Segura Bonilla och Christoffer Wiktorsson ut. In på planen kom Johan Bertilsson, Jacob Ortmark, Victor Edvardsen och Axel Lindahl. Joel Okon Daniel gick då ner till vänster i trebackslinjen. Lindahl blev vänstervinge.

Efter 75 minuter ersatte Adam Carlén Erik Lindell till höger i backlinjen.