Tung förlust för Degerfors i Uppsala

Degerfors lyckades inte ta några poäng på Studenternas idrottsplats mot IK Sirius. Istället inkasserade laget sin tionde förlust för säsongen. Matchen slutade 2-0 till Sirius, en seger som hade kunnat bli större för hemmalaget om det inte vore för Jeff Gal, som räddade en straff i slutet av matchen.

Nyckelhändelser

4′ Diego Campos och Sirius Kristopher Da Graca tilldelas varsin varning efter att ha rykt ihop.

7′ Skott på mål av Sirius Patrik Karlsson Lagermyr.

9′ Skott på mål av Sebastian Ohlsson.

10′ Joe Gyau skjuter utanför.

11′ Diego Campos med farlig nick precis utanför stolpen.

17′ Sirius gör 1-0 genom Marcus Mathisen.

22′ Skott på mål för Aron Bjarnason, Sirius.

23′ Diego Campos med farligt skott på mål.

32′ Sirius Filip Rogic med ett skott i stolpen och nära 2-0 till hemmalaget.

45′ Adam Carlén skjuter utanför.

Andra halvlek

Degerfors gör ett byte i halvtid. Ut går Adam Carlén och in kommer Sean Sabetkar. Degerfors går ner på fembackslinje.

49′ Dijan Vukojevic med ett farligt distansskott som går precis över ribban.

56′ Rasmus Örqvist skjuter utanför.

61′ Rasmus Örqvist får ett bra läge men skjuter bollen över.

73′ Degerfors genomför ett andra byte. Ut går Diego Campos och in kommer Adhavan Rajamohan.

75′ Skott på mål av Sebastian Ohlsson.

83′ Degerfors genomför ett dubbelbyte. Ut går Joe Gyau och Anton Kralj, in kommer Daniel Krezic och Erik Lindell.

87′ Sirius Adam Hellborg gör 2-0.

93′ Domare Fredrik Klitte blåser av mycket oklar anledning straff för hemmalaget. Jeff Gal räddar dock straffen enkelt.

96′ Slut. Sirius vinner matchen med 2-0.

Tränarens kommentar

Se presskonferensen efter matchen med tränarna Daniel Bäckström och Andreas Holmberg nedan.

Degerfors IF: –

IK Sirius 1-0 Marcus Mathisen (’17), 2-0 Adam Hellborg (87′)

Varningar

Degerfors IF: Diego Campos (4′) (Avstängd nästa match).

IK Sirius: Kristopher Da Graca (4′), Marcus Mathisen (66′), Yukiya Sugita (90+2′)

Laguppställning (4-3-3)

Jeff Gal – Joe Gyau, Gustav Granath, Sebastian Ohlsson, Anton Kralj – Rasmus Örqvist – Christos Gravius – Adam Carlén – Johan Bertilsson, Dijan Vukojevic, Diego Campos

Bänk: Alfie Whiteman, Sean Sabetkar, Oscar Wallin, Erik Lindell, Daniel Krezic, Elyas Bouzaiene, Adhavan Rajamohan.

Domare: Fredrik Klitte

Publik: 4 089