Tre poäng i hemmapremiären

Det blev en mycket trevlig seger på ett soligt Stora Valla när Degerfors tog emot Halmstads BK i hemmapremiären. När domare Adam Ladebäck blåste av matchen efter 90 minuter kunde segersiffrorna 3-1 tillskrivas Degerfors IF.

Halmstad tog ledningen i den 17 matchminuten genom Erik Ahlstrand, men Karim Mammar såg till att kvittera för hemmalaget. Ett föga rättvist resultat som stod sig halvleken ut. Degerfors hade kontrollerat i princip hela halvleken medan Halmstad inte skapat så mycket mer än målet. I andra halvlek tog Degerfors kommandot direkt och Diego Campos slog in ledningsmålet i minut 51. Dryga 12 minuter senare var det även dags för 3-1 när Rasmus Örqvist dunkade in bollen i nät. Resultatet stod sig sedan matchen ut och Degerfors hade bud på flera mål. En underbar hemmapremiär.

Se höjdpunkter från matchen nedan.

Presskonferensen utgår på grund av teknikstrul.

Matchfakta

Mål: 0-1 Erik Ahlstrand (17′), 1-1 Karim Mammar (28′) 2-1 Diego Campos (51′) 3-1 Rasmus Örqvist (63′).

Varningar: Amir Al-Ammari, Halmstads BK.

Degerfors startelva: Rossbach – Granath, Korac, Wallin (ut 72′) – Bouzaiene, Pavlovic (ut 75′), Gravius, Mammar (ut 72′) – Örqvist (ut 84′), Vukojevic (ut 75′),, Campos

Bänk: Olsson, Sabetkar (in 72′), Gyau (in 72′), Lindgren, Lindell, Bassey (in 75′), Gwargis (in 84′), Salmon (in 75′), Hedén Lindskog.

Domare: Adam Ladebäck

Publik: 3 719