Tillfällig förändring i ledarstaben runt herrlaget

Andreas Holmberg, en av herrlagets två huvudtränare, kommer under de närmaste månaderna genomgå en cancerbehandling. Holmberg fortsätter att träna laget i den mån han kan, men sportchef Patrik Werner kommer att förstärka ledarstaben när det behövs.

– Det kommer bli en tuff behandling för mig, men det rör sig om en lindrigare cancerform och prognoserna ser bra ut. Jag hoppas vara frisk och färdigbehandlad till den allsvenska premiären, säger Andreas Holmberg.

Holmbergs önskan är att fokus nu fortsatt ligger på att förbereda laget för den allsvenska återkomsten. Varken han eller föreningen vill ge några ytterligare kommentarer om sjukdomen.

Degerfors IF hoppas på ett snabbt tillfrisknande för en uppskattad vän och kollega.