Tack för allt, Sondre Rossbach

Det står nu klart att målvakten Sondre Rossbach lämnar Degerfors IF. Hans låneavtal med föreningen löper ut vid årsskiftet.

Sondre kom till Degerfors IF tidigt på försäsongen 2023 och inledde med två hållna nollor i Svenska Cupens gruppspel. I den tredje och avgörande matchen borta mot Malmö storspelade han och var så nära att ordna ett slutspel till Bruket.

Sondre gjorde 24 allsvenska framträdanden i Degerfors IF och höll nollan fyra gånger. Särskilt minnesvärd är kanske matchen borta mot Värnamo i augusti, där han spikade igen helt och avslutade med att assistera Diego Campos till matchens enda mål.

Tusen tack för året som gått. Även om det bara blev en säsong i Degerfors, har jag fått lära känna en väldigt fin klubb och otroligt många fina människor under året. Säsongen blev inte som vi hoppats på, men jag tar med mig många fina minnen från såväl på som utanför planen. Stort tack till alla i och runt klubben, inte minst Stisse, Bengan, Kjell, Maria och tränarna. Degerfors kommer alltid att vara synonymt med familj för mig. Tack för den här gången!

Degerfors IF vill tacka Sondre Rossbach för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.