Tack för allt, Jesper Swedlund

Degerfors IF:s P19- och U21-tränare Jesper Swedlund lämnar föreningen. Jesper kommer från och med årsskiftet axla rollen som tränare i Norrby IF.

– Jag vill tacka för de två åren som jag varit i föreningen. Det har varit förmånligt att få arbeta med fotboll dygnet runt och jag har fått en inblick i vad som krävs på den absolut högsta nivån i Sverige. Jag är tacksam för alla personer jag träffat och fått jobba ihop med, allt från kollegorna i akademin och i A-laget till lärare på skolan och kollegorna på kontoret. Det är en otroligt familjär verksamhet som jag är tacksam att fått vara en del av. Det ska bli väldigt spännande och stimulerande att få återvända till seniorfotboll i Norrby. Det känns som ett bra steg för min egen del och karriär, säger Jesper Swedlund.

Degerfors IF tackar Jesper för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till i Norrby.