Tack för allt, Erik Lindell

Degerfors IF önskar tacka Erik Lindell för hans insatser i den rödvita tröjan och önskar honom ett varmt lycka till i framtiden. Matchen mot Brommapojkarna igår blev hans sista i Degerfors IF.

Det blev hela sex och ett halvt år i Degerfors för Norrköpings-sonen Erik Lindell. Erik kom till Degerfors inför säsongen 2017 och har sedan dess gjort 164 officiella matcher i den rödvita tröjan. På sin kant ute till höger bidrog Erik med många fina insatser och var högst bidragande till att Degerfors tog sig tillbaka till Allsvenskan.

Eriks resa går nu vidare mot Danmark och den anrika klubben AB Gladsaxe (tidigare AB Köpenhamn).

Erik Lindell

”Tack för 6,5 fantastiska år! Klart att 2020 när vi gick upp i Allsvenskan och allt som hände då kanske är det främsta minnet. Men samtidigt så har jag njutit av varje dag. Komma ner till Valla, ta en kaffe inne hos Bengan, träna med lagkamrater som blir nära vänner och spela matcher i en fotbollstokig by.

Bättre avsked än gårdagens match är nog svårt att få dessutom. Den historien skrev sig själv på något sätt. Tack för alla fina ord jag fått efter gårdagen, från alla håll och kanter.

Nu väntar nya utmaningar för min del ett tag framöver. Men vem vet, Stora Valla står nog kvar även i framtiden!

Tack för allt! /Lindell”

Sportchef Patrik Werner om Erik

”Erik är en fantastisk person som varit oerhört professionell under hela sin tid i Degerfors. Han var med och spelade upp Degerfors i Allsvenskan och för det och alla hans insatser i föreningen, är jag evigt tacksam. Jag har bara gott att säga om Erik och jag önskar honom ett varmt lycka till på sin fortsatta resa. Han är välkommen tillbaka när han vill.”

Hela föreningen önskar tacka Erik Lindell för hans insatser i Degerfors IF. Vi önskar dig ett varmt lycka till. Tack och på återseende.